Studia stacjonarne II stopnia, studia niestacjonarne
tel. 71 320 41 01 oraz 71 320 78 13
mail: robert.burduk@pwr.wroc.pl
Informacje dla studentów II stopnia
BLOK DYPLOMOWY
- Blok obejmuje dwa przedmioty-kursy: Seminarium Dyplomowe oraz Praca Dyplomowa, które zgodnie z planem studiów należy realizować w tym samym semestrze - dotyczą tego samego konkretnego tematu pracy dyplomowej. (m.in. na seminarium dyplomant przedstawia kolejne fazy realizacji pracy dyplomowej).
- Termin złożenia pracy dyplomowej magisterskiej upływa w ostatnim dniu sesji egzaminacyjnej danego semestru.
- Przez złożenie pracy dyplomowej rozumiane jest uzyskanie pozytywnej oceny z kursu Praca Dyplomowa – wpisanej przez prowadzącego pracę dyplomową do systemu JSOS Edukacja Cl.
- Po złożeniu pracy dyplomowej i zaliczeniu pełnego programu studiów - dyplomanci zobowiązani są do niezwłocznego złożenia stosownych dokumentów (umożliwiających przeprowadzenie egzaminu dyplomowego) w jednostce organizacyjnej Wydziału wiodącej specjalność – np. u sekretarzy komisji egzaminów dyplomowych.
- Ewentualna wyjątkowa zgoda na przedłużenie terminu złożenia pracy dyplomowej może być wydana przez Prodziekana na podstawie prośby zainteresowanego w formie podania do Dziekana zaopiniowanego pozytywnie przez prowadzącego pracę dyplomową – w następujących przypadkach:
- choroba udokumentowana zwolnieniem lekarskim (przedłużenie o tyle dni na ile opiewa zwolnienie lekarskie),
- realizacja studiów w ramach Indywidualnego toku studiów (ITS), np. wyjazd zagraniczny w ramach umowy o współpracy (przedłużenie o czasokres zgodny z umową ITS),
- awaria stanowiska badawczego potwierdzona przez odpowiedzialnego za aparaturę/sprzęt (przedłużenie o czas niedostępności stanowiska badawczego),
- udokumentowane przypadki losowe (uwaga: nie zaliczają się do nich nagminne w okresie sesji awarie osobistego sprzętu komputerowego).
W każdym z ww. przypadków przedłużenie nie może być dłuższe niż termin zapisany w Regulaminie Studiów.
-
Dyplomanci, którzy nie złożą pracy dyplomowej w terminie, mogą wystąpić o urlop dziekański (jeśli im przysługuje) i realizację pracy dyplomowej w kolejnym semestrze.
Możliwe dwa warianty wystąpienia o urlop dziekański: -
wariant 1 – załącznikiem do podania o urlop jest pisemna zgoda opiekuna pracy na kontynuację realizacji tego samego tematu i wówczas musi być realizowany przez studenta kurs Praca Dyplomowa w trybie powtórkowym.
-
wariant 2 – załącznikiem do podania o urlop jest Karta nowego tematu pracy dyplomowej i wówczas musi być realizowany przez studenta cały Blok Dyplomowy w trybie powtórkowym, w tym zarówno kurs Praca Dyplomowa jak i Seminarium Dyplomowe.
-
UWAGA 1: zgodnie z Regulaminem Studiów nie jest możliwa sytuacja taka, że student zapisze się w semestrze 3 na wszystkie kursy z planu studiów semestru 3 bez kursów Bloku Dyplomowego.
-
UWAGA 2: możliwa jest realizacja Bloku Dyplomowania (pracy dyplomowej) w semestrze zimowym ale wymaga to zgody opiekuna pracy oraz rozmowy z Prodziekanem w kwestii Seminarium Dyplomowego (jeśli nowy temat pracy dyplomowej).
Informacja dla studentów II stopnia, którzy nie złożyli pracy dyplomowej magisterskiej w terminie
Urlopy dziekańskie - procedura
Wznowienia - procedura
Wzór podania
DEFICYT przy wpisie na semestr 3:
- Dla studentów, którzy rozpoczęli studia w przeszłości oraz w lutym 2012/2013 obowiązuje deficyt 0 ECTS jednakże w wyjątkowych przypadkach, gdy deficyt może być zneutralizowany podczas najbliższego semestru (istnieje w tym semestrze możliwość uzyskania zaliczenia poprzez zapisanie się na kurs lub realizacja ‘brakującego’ kursu w indywidualnym trybie w uzgodnieniu z prowadzącym) - student może wystąpić do Dziekana z podaniem o wpis na semestr 3, zawierającym wykaz braków i sposób ich zaliczenia (wraz ze stosownym załącznikiem – podaniem kursu do zapisu bądź pisemną zgodą prowadzącego na indywidualny tryb) oraz podpisaną własnoręcznie formułką „deklaruję, że będę studiował w semestrze 3 wszystkie kursy niezbędne do realizacji pełnego programu studiów, w tym Blok Dyplomowania”.
- Ewentualny limit ilościowy kursów powodujących deficyt, możliwy do zaakceptowania przez Dziekana w ramach trybu wyjątkowego, będzie podawany do wiadomości przed nadchodzącym semestrem.
UWAGA GENERALNA:
Podania do Dziekana należy ‘założyć’ w systemie JSOS, po wydrukowaniu dołączyć stosowne kompletne załączniki i całość zostawić w Dziekanacie. W przypadkach skomplikowanych studenci będą wzywani na dyżur Prodziekana.