Logowanie

 

Wydział Elektroniki

Program Erasmus

Prezentacja z wydziałowego spotkania informacyjnego Erasmus+

Link do nagrania wideo prowadzonej prezentacji jest dostępny u Pani Anny Kolman.

Informacja o programie

Program Erasmus+ jest międzynarodowym programem Unii Europejskiej, wspierającym wymianę studentów i wykładowców pomiędzy uczestniczącymi w nim uczelniami. Program umożliwia dwie główne formy wymiany: wyjazdy na 1-2 semestry w ramach studiów do uczelni partnerskich oraz wyjazdy na praktyki studenckie (min. 3 miesięczne). Program ukierunkowany jest głównie na wymianę w obrębie Unii Europejskiej, są również w jego ramach realizowane projekty współpracy z uczelniami poza Europą.
Program administrowany jest w ramach uczelni przez Dział Współpracy Międzynarodowej. Na stronach Działu można znaleźć pełną ofertę wymiany, wraz z zasadami finansowania i regulaminem rekrutacji. Wydział prowadzi rekrutację na wyjazdy w ramach współpracy z uczelniami europejskimi. Rekrutację na praktyki oraz wymianę z ośrodkami poza UE prowadzi bezpośrednio Dział Współpracy Międzynarodowej.

Wszystkich studentów wyjeżdżających na wymianę w ramach studiów obowiązują jednolite procedury przygotowania do wyjazdu oraz uznawania dorobku po powrocie z wymiany. Stąd, przedstawione tutaj regulacje obowiązują zarówno studentów zakwalifikowanych do wyjazdu przez Wydział jak i wyjeżdżających w ramach innych programów.
Więcej informacji o programie można znaleźć w serwisach internetowych:

Rekrutacja prowadzona przez Wydział

Rekrutacja w ramach programu Erasmus odbywa się raz do roku i dotyczy wszystkich wyjazdów planowanych na następny rok akademicki. Prowadzona jest wspólnie przez DWM i Wydział. Rozpoczyna się od ogólnouczelnianego zebrania informacyjnego, na którym omawiana jest procedura kwalifikacyjna oraz kalendarz rekrutacji. Zebranie organizowane jest zawsze na początku semestru letniego (w lutym/marcu). Dokładny termin zebrania ogłaszany jest na stronach Działu Współpracy Międzynarodowej. Ogłoszenie pojawia się również w Aktualnościach Wydziału Elektroniki.
Organizowane jest również wydziałowe spotkanie ze studentami ubiegającymi się o wyjazd. Termin i miejsce spotkania ogłaszane są na spotkaniu uczelnianym.
Aktualne listy stypendiów programu Erasmus+ publikowane są przez Dział Współpracy Międzynarodowej. Przy wyborze uczelni, należy zwrócić szczególną uwagę na następujące informacje:
  • Czy Wydział Elektroniki (W-4) jest stroną umowy na wykazie uczelnianym? Rekrutacja wydziałowa prowadzona jest wyłącznie na uczelnie, z którymi nasz wydział ma podpisane umowy. Jeżeli miejsca są w dyspozycji innego wydziału, podanie nie będzie brane pod uwagę. Po zakończeniu rekrutacji wydziałowych istnieje możliwość starania się o miejsca z innego wydziału (o pokrewnym profilu studiów), które nie zostały rozdzielone. W takim przypadku należy przystąpić do rekrutacji na Wydziale Elektroniki na listę rezerwową. Po jej zakończeniu należy skontaktować się z koordynatorem Erasmusa na innym wydziale, który może wyrazić zgodę na udostępnienie miejsc (jeżeli nie jest to sprzeczne z umową z uczelnią partnerską).
  • Czy uczelnia przyjmująca oferuje kursy w języku angielskim na właściwym stopniu studiów? Nie mogą być kwalifikowani na wyjazd studenci studiów inżynierskich, jeżeli uczelnia partnerska oczekuje studentów II stopnia.
  • Czy kierunek studiów w umowie jest zgodny z programem studiów kandydata? Na ogół umowa determinuje tym zapisem wydziały, z których będzie można wybierać przedmioty do studiowania. Uczelnie partnerskie tylko w ograniczonym zakresie zezwalają na wybór kursów z innych wydziałów.

Wydziałowi koordynatorzy programu
dr inż. Dariusz Caban
tel. 320-28-23
email: Dariusz.Caban@pwr.edu.pl

dr hab. inż. Piotr Słobodzian
tel. 320-45-83
email: Piotr.Slobodzian@pwr.edu.pl

Harmonogram rekrutacji na dany rok akademicki, z aktualnie obowiązującymi terminami, jest corocznie udostępniany na stronie DWM. Poniżej przedstawiono dodatkowe wymagania pozwalające sprawnie wykonać czynności, za które odpowiada Wydział.
  • Ogólnouczelniane spotkanie informacyjne, otwierające rekrutację na wyjazdy w bieżącym roku akademickim.
  • Wydziałowe spotkanie informacyjne, dotyczące procedury rekrutacji na wyjazdy w ramach Wydziału Elektroniki (sala 38/39 C-4) - w ciągu tygodnia po zebraniu ogólnouczelnianym.
  • Ostateczny termin składania podań kwalifikacyjnych (tutaj wzór ») wyznacza się na 2 dni przed terminem przekazania list osób kierowanych na egzamin językowy do DWM (zgodnie z aktualnym harmonogramem udostępnianym corocznie na stronie Działu). Podania należy składać u Pani mgr Anny Kolman (sala 108 C-5).
  • Przekazanie list kandydatów do DWM - zgodnie z harmonogramem uczelnianym.
  • Egzaminy językowe dla kandydatów nie posiadających odpowiednich certyfikatów - zgodnie z harmonogramem uczelnianym.
  • Ostateczny termin uzupełnienia wniosków kwalifikacyjnych - 4 dni przed ogłoszeniem wyników rekrutacji.
  • Zakończenie rekrutacji, ogłoszenie wstępnych list podstawowych i rezerwowych - zgodnie z harmonogramem uczelnianym. Listy zostaną udostępnione w sali 108 C-5.
  • Ogólnouczelniane spotkanie informacyjne dla studentów przygotowujących się do wyjazdu. Obecność obowiązkowa dla wszystkich zakwalifikowanych na listy podstawowe i rezerwowe.
  • Ostateczny termin składania odwołań do Dziekana od list wstępnie zakwalifikowanych studentów - 7 dni od ogłoszenia wyników. Termin przesuwa się, jeżeli wypada w trakcie przerwy w zajęciach. Odwołania należy składać na piśmie u Pani mgr A. Kolman w sali 108 C-5.
  • Podpisywanie dokumentów (Learning Agreement) przez koordynatora wydziałowego programu Erasmus+(złożenie dokumentów do podpisu pok. 108 bud. C-5). Podpisane dokument nalezy złożyć przez studentów w Dziale Współpracy Międzynarodowej, budynek A-1 pok. 255-256 - zgodnie z harmonogramem uczelnianym.
  • Składanie w Dziale Współpracy Międzynarodowej formularzy o dofinansowanie dla osób o dużym stopniu niesprawności - zgodnie z harmonogramem uczelnianym.

Kryteria formalne

W programie mogą uczestniczyć studenci studiów inżynierskich, magisterskich oraz doktoranckich. Student musi aktywnie studiować w okresie pobytu za granicą (nie może być po studiach, na urlopie dziekańskim, zawodowym, itp.). W chwili wyjazdu nie może mieć żadnych zaległości w studiach (nie może mieć deficytu punktów kredytowych, nawet dopuszczalnego w myśl regulaminu studiów). Studenci, wobec których orzeczona została kara dyscyplinarna, nie mogą ubiegać się o wyjazd w ramach programu.
Obowiązują uczelniane Zasady Rekrutacji Studentów (opublikowane na stronach Działu Współpracy Międzynarodowej) wraz z uzupełnieniami przyjętymi przez Wydział i opublikowanymi na tej stronie. W ramach programu Erasmus+ można otrzymać stypendium łącznie na wyjazdy do 12 miesięcy w ramach każdego stopnia studiów (inżynierskich, magisterskich, doktoranckich) niezależnie od tego, czy studiuje się na drugiej uczelni, innym fakultecie lub studiach doktoranckich. Wliczane są w to wyjazdy na studia oraz praktyki zawodowe w ramach programu Erasmus+ oraz innych programów wymiany.
W chwili kwalifikacji student musi mieć zaliczony co najmniej 1 semestr studiów inżynierskich. Ze względu na skrócony 7. semestr studiów inżynierskich, Wydział nie wydaje zezwoleń na wyjazd w tym semestrze. Studenci 3 roku mogą ubiegać się o wyjazd w 1 semestrze studiów magisterskich - będą kwalifikowani warunkowo (na listy rezerwowe). Przeniesienie na listy podstawowe nastąpi po przyjęciu na studia II stopnia w Politechnice Wrocławskiej. Planując wyjazd w tym okresie należy brać pod uwagę, że wyjazd będzie możliwy dopiero w marcu (po immatrykulacji) - może to być niezgodne z kalendarzem akademickim uczelni przyjmującej.

Procedura kwalifikacyjna

Na wyjazdy zagraniczne kwalifikowani są studenci o bardzo dobrych wynikach w nauce, mający wystarczające przygotowanie do udziału w zajęciach w języku obcym. Obowiązuje następująca procedura kwalifikacyjna:
  • Zgodnie z harmonogramem należy złożyć wniosek kwalifikacyjny (w pok. 108 C-5). Formularz wniosku w postaci pliku pdf dostępny jest tutaj » Do wniosku należy dołączyć kopię dokumentu będącego podstawą zwolnienia z egzaminu językowego (oryginał dokumentu do wglądu).
  • Koordynator programu kieruje studentów na egzamin językowy przeprowadzany przez Studium Języków Obcych lub zwalnia z egzaminu na podstawie certyfikatu.
  • Możliwe jest korygowanie wniosków kwalifikacyjnych po ogłoszeniu wyników egzaminu językowego. W szczególności można wtedy zmienić preferencje uczelni, gdzie student aplikuje o wyjazd.
  • Komisja kwalifikacyjna wydziału ogłasza listy podstawowe i rezerwowe osób zakwalifikowanych na wyjazdy do poszczególnych uczelni. Kwalifikacja jest niezależna na każdą uczelnię, zgodnie z preferencjami podanymi we wniosku (należy wskazać uczelnię pierwszego wyboru i dwie uczelnie dodatkowe).
  • Kandydatom przysługuje prawo odwołania od decyzji komisji do Dziekana Wydziału Elektroniki.
  • Po zakwalifikowaniu, student przystępuje do przygotowania dokumentów na wyjazd. Obowiązuje procedura opisana w "Informacjach dla wyjeżdżającego". Należy przestrzegać procedur wydziałowych oraz ogólnouczelnianych (procedury się uzupełniają a nie zastępują).
  • Ostateczną decyzję o przyjęciu na wymianę podejmuje uczelnia przyjmująca po złożeniu aplikacji.

Kryteria kwalifikacji

  • Wyniki nauki - brana jest pod uwagę średnia ocen z ostatnich 4 semestrów poprzedzających kwalifikację (lub mniej, gdy wyniki czterech semestrów nie są dostępne). Studenci o średniej istotnie poniżej 4,0 nie zostaną zakwalifikowani, nawet gdy nie ma kandydatów o wyższej średniej. Średnia ocen wchodzi do punktacji z wagą 2.
  • Znajomość języka obcego - ocena z egzaminu. W przypadku zwolnienia na podstawie certyfikatu poziomu C1 lub wyższego - 5 punktów. W przypadku zwolnienia na podstawie certyfikatu B2 - ocena z certyfikatu. Zwolnienie na podstawie oceny z kursu B2.2 - ocena końcowa z kursu. Nie są brane pod uwagę oceny z kursów językowych, zaliczonych poza Uczelnią, niezależnie od stopnia zaawansowania. Ocena z języka wchodzi do punktacji z wagą 1. Studenci, którzy nie zdali egzaminu (ani nie są z niego zwolnieni) zostają skreśleni z listy kandydatów.
  • Dodatkowe punkty otrzymują studenci aktywnie działający w stowarzyszeniu Erasmus Student Network. W przypadku niektórych stypendiów wymagane jest wcześniejsze zaangażowanie w określone zadania dydaktyczne i badawcze (np. w ramach kół naukowych). Również w tym przypadku kandydaci otrzymują dodatkowe punkty kwalifikacyjne. Łączna liczba punktów dodatkowych nie może przekroczyć 3.

Application Form / Learning Agreement

Są to dokumenty wymagane przez program Erasmus+. Instrukcję ich przygotowania/wypełnienia można znaleźć na stronach Działu Współpracy Międzynarodowej. Jest ona również przedstawiana na zebraniu ogólnouczelnianym. Dokumenty są podpisywane przez Wydziałowego koordynatora wymiany międzynarodowej. Do podpisu należy złożyć komplet dokumentów w liczbie egzemplarzy wymaganej przez program wymiany plus jeden egzemplarz dla koordynatora.

Indywidualny Program Studiów

Ustalając program studiów za granicą należy starać się, aby jak najlepiej odpowiadał programowi obowiązującemu na studiowanym na Wydziale kierunku i specjalności. Jednakże, pewne zmiany są nieuniknione z powodu różnic w programie oraz w harmonogramie studiów uczelni partnerskich. W związku z tym, studenci wyjeżdżający na wymianę zagraniczną, studiują według indywidualnego programu studiów (IPS), zgodnie z §9 p.11 Regulaminu studiów wyższych w Politechnice Wrocławskiej (2015).
Przygotowanie IPS jest procedurą poprzedzającą podpisanie Learning Agreement'u. Learning Agreement zawsze podpisuje wydziałowy koordynator wymiany międzynarodowej, a w przypadku niektórych programów również Dziekan. Musi on być zgodny z wcześniej uzgodnionym indywidualnym programem studiowania. Nie można uzyskać podpisów w Learning Agreement przed zakończeniem procedury ustalania IPS. Jeden komplet dokumentów wraz z uzgodnionym indywidualnym programem nauczania pozostaje w dokumentach Wydziału.
Indywidualny program studiowania ustala się zgodnie z procedurą obowiązującą na Wydziale Elektroniki. Program przygotowuje student w uzgodnieniu z opiekunem naukowym wykorzystując formularz (doc). Program musi być zatwierdzony przez opiekuna kierunku/specjalności oraz przez właściwego prodziekana toku studiów.

Zezwolenie na wyjazd

Po zaliczeniu semestru i otrzymaniu akceptacji od uczelni przyjmującej należy uzyskać od Dziekana pozwolenie na wyjazd. Jest to równocześnie formalne zgłoszenie wyjazdu na Wydziale. Jeżeli z dowolnych przyczyn wyjazd nie dochodzi do skutku, należy zgłosić to w Dziekanacie. Student wypełnia formularz zezwolenia na wyjazd (wzór dostępny na stronach DWM) i składa do podpisu w pok. 108 C-5.

Zapisy na zajęcia Wydziału Elektroniki

Student wyjeżdżający za granicę nie powinien zapisywać się na kursy w kraju, chyba że uzgodniony program studiów przewiduje ich zaliczenie w PWr. Często w czasie zapisów nie jest znana ostateczna decyzja (brak uzgodnienia z uczelnią przyjmującą, brak wizy lub promesy). Należy w takich sytuacjach zapisać się na wszystkie wymagane programem kursy. Po uzyskaniu zezwolenia na wyjazd, należy koniecznie anulować wcześniejsze zapisy.
 

Zmiany w programie studiów zagranicznych

Konieczność zmian

Program studiów zagranicznych ustalany jest w oparciu o oferty uczelni przyjmujących. Zwykle nie są w tym czasie znane rozkłady zajęć oraz kursy anulowane. Dlatego często okazuje się, że zaplanowany w Learning Agreement program studiów nie jest możliwy do realizacji.
Należy w takim przypadku w możliwie krótkim terminie ustalić z opiekunem nowy program indywidualnego studiowania (IPS) i w oparciu o niego wypełnić formularz zmian do Learning Agreement.

Uzgodnienie zmian w IPS

Zmiany programu IPS podlegają uzgodnieniu według procedury analogicznej do jego ustalania, korzystając z tego samego wzorca » Nowy program powinien być uzgodniony z opiekunem oraz zaakceptowany przez Kierownika kierunku i przez Prodziekana ds. studenckich.
Po powrocie, przy zaliczaniu okresu pobytu za granicą brane są pod uwagę jedynie przedmioty zaliczone zgodnie z IPS.

Zatwierdzenie zmian w Learning Agreement

Changes to Learning Agreement zatwierdzane są przez przedstawicieli uczelni przyjmującej oraz przez wydziałowego koordynatora programu Erasmus+. Warunkiem zatwierdzenia zmian na Wydziale jest ich zgodność z IPS.
W sytuacjach wyjątkowych, gdy student przebywa już za granicą, a uczelnia przyjmująca wymaga zatwierdzenia zmian w LA, koordynator może tego dokonać w oparciu o program IPS uzgodniony tylko z opiekunem. Po powrocie do kraju student musi dokonać pełnego uzgodnienia.

Zaliczenie okresu studiów za granicą

Obowiązki studenta powracającego z zagranicy

Student powracający ze studiów zagranicznych musi rozliczyć się ze stypendium zgodnie z wymaganiami umowy. W tym celu powinien dostarczyć wymagane dokumenty do Działu Współpracy Międzynarodowej.

Zaliczenie okresu studiów

Na Wydziale student składa podanie do Prodziekana o zaliczenie okresu studiów zagranicznych i przepisanie ocen tam uzyskanych (według podanego wzoru »). Podanie należy wypełniać komputerowo, zgodnie ze wskazówkami zawartymi we wzorze. Przepisywane są oceny tylko z przedmiotów zaliczonych zgodnie z zatwierdzonym programem IPS. Do podania należy dołączyć Transcript of Record z uczelni zagranicznej (oryginał lub kopię potwierdzoną przez DWM).
Dane zawarte w podaniu muszą być zweryfikowane przez koordynatora programu. W tym celu należy je składać w pok. 108 C-5. Po potwierdzeniu podania przez koordynatora, student osobiście spotyka się z Prodziekanem toku studiów w celu przepisania ocen. Student powinien mieć ze sobą zatwierdzone podanie, Transcript of Record oraz aktualny program IPS.

Zasady ustalania punktów kredytowych i ocen

Podanie o zaliczenie okresu studiów zawiera listę przedmiotów wraz z przypisanymi punktami kredytowymi i ocenami zaliczeń/egzaminów. Zasady ustalania punktów kredytowych i przeliczania ocen ustala regulamin wydziałowy, przyjęty przez Komisję Programową. Można go znaleźć tutaj »

Warunkowy wpis na semestr

Jeżeli student nie otrzymał wyników zaliczeń i egzaminów do czasu zapisów na kolejny semestr, może uzyskać wpis warunkowy. Uprawnia go to do zarejestrowania się na przedmioty i kontynuowania studiów. Po otrzymaniu wyników student musi niezwłocznie zaliczyć okres pobytu za granicą, pod rygorem unieważnienia wpisu warunkowego. Decyzję o wpisie warunkowym podejmuje Prodziekan na wniosek studenta.
  1. Kandydat, starający się o indywidualny program studiów, powinien spełniać następujące wymagania:
    • zaliczyć pełny program pierwszych dwóch lat studiów;
    • uzyskać średnią ocen z dotychczasowych studiów powyżej 4,50 ;
    • w szczególnych przypadkach Dziekan może wyrazić zgodę na studiowanie według indywidualnego programu nauczania przy niższej średniej (np. wyjazd w ramach programu Erasmus);
    • przedstawić projekt indywidualnego programu studiów uzgodniony z opiekunem naukowym, którym może być nauczyciel akademicki ze stopniem doktora lub wyższym.
  2. Program studiów powinien uzyskać akceptację przewodniczącego Komisji Programowej specjalności, na której studiuje kandydat.
  3. Zamieniane przedmioty powinny odpowiadać sobie liczbą godzin, a po wprowadzeniu punktów - liczbą punktów.
  4. Indywidualny plan studiów musi spełniać wszystkie wymogi określone przez minima programowe ustalone przez Radę Główną Szkolnictwa Wyższego.
  5. Zgodę na studiowanie według indywidualnego programu studiów wydaje Dziekan.
  6. Dziekan zatwierdza również indywidualne plany studiów. Zatwierdzenie następuje w ostatnim tygodniu sesji egzaminacyjnej.
  7. Podstawa:
    Uchwała Rady Wydziału Elektroniki przyjęta na posiedzeniu w dniu 21.02.2001 r.
Politechnika Wrocławska © 2024

Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »

Akceptuję